Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

сряда, 27 януари 2010 г.

Първи месец

Първи месец бременност е на изтичане и вече започват малко по малко да се появяват разни симптоми...

Първото което се усеща веднага е КОЛКО са ми пораснали гърдите! Вече бях принудена да си купувам ново бельо, сутиените от преди просто не ми вършат работа! Да не говорим, че освен големи, гърдите са ми и набъбнали и болят като се пипнат, ако това е подготовка за кърменето, жална ми майка!

Следващ симптом е огромния апетит който се демонстрира в последно време. Почвам сериозно да се плаша , не искам да надебелявам излишно а и с моето тегло максимално трябва да надебелея 9 кила през цялата бременност.

Аз винаги съм била лакомия, но това сега не е лакомия, а си е чист глад! Заклевам се, не е като да искам да преяждам или нещо от сорта. Например, след като съм закусила в 8-9 , по принцип хапвам някакъв плод към 12 и в 14.30 обядваме, това до сега. В последно време, не издържам до 14.30 и даже не издържам до 12 и не е плод а напоследък си взимам някакъв мини сандвич и сок или чай...и после докато се прибера съм пак гладна като кучееее.

Старая се да не ям боклуци, тук непрекъснато повтарят, че бременните не трябва да ядът двойно количество а двойно по-добре, в смисъл качествена храна, с всички нужни вещества, и аз гледам да ям добре, но понякога просто глада ме нападааа, или жаждата... Забравих за жаждата! Поглъщам двойно повече вода от обикновено, чай и сокове, гледам да са натурални и от портокал, в последно време портокалите ме привличат като магнит! Чая го пия без захар винаги, това го научих от китайците, така, че количествата чай не са проблем, наблягам на тях.

С храната имам странни обрати, моменти в които чувствам, че бих изяла слон , и други в които нищо не ми харесва и всичко ми е отвратително. Днес например за обяд, си направих салата, жена ми беше яла със съпартийците , така, че ядох сама. Ами направих си салатата както най я обичам : с малко салата, едно дребно доматче, риба тон и миди, зехтин и оцет от модена... до средата бях добре и ми стана гадно и хвърлих всичко и даже мислех, че ще повърна, но се размина...

Четох, че килограмите които се взимат първите месеци са за майката, не за бебето, защото то се развива след това , а сега се натрупва например литъра и половина кръв, в повече от обикновеното, който се появява в тялото приготвяйки се за раждането, матката която се уголемява въпреки, че бебето е мини зрънце, и други неща като плацента и разни течности които се натрупват сега в тялото...

Продължавам да не повръщам, но все по-често ми става лошо и за известно време трябва да излизам на вън да дишам...

Друго което ми се случва е спане, спане и пак спане... Много съм сънлива и лесно се уморявам. За пример, току що се събудих от сиестата, т.е спала съм два часа следобеден сън...И не, че съм станала рано, нормалното, в 8....

Днес имах късмет, че майка се върна от почивка и си взех следобеда почивен. По –късно сме на концерт с жена ми, ще водим нашата „Habichuela” (бобче), както го нарича майка му Беатриз, да слуша класическа музика :))

Знаем, че още няма развит слух и още не чува, шегуваме се, че е заради бебето, просто ни подариха билети за концерт на класическа музика и ще се възползваме да съберем инфо и да си припомним , аз лично съм ходила на класически концерт веднъж и то когато ни водиха от училище като деца, и Беатриз подобно... Но когато напредна с бременността, сме решили наистина да водим бебето да слуша класическа музика на живо и ще му пускаме в къщи...

Мисля, да започна да ходя повече, не знам какво друго мога да направя, работата ми е почти изцяло седяща...Освен това не мога да ползвам вибро-машината, забраниха ми, не мога и да правя някакви спортове кой знае колко силни...по-нататък ще се запиша на плуване...

За сега първо искам да захвана шофьорски курс веднага щом се върнем от Тенерифе, до тогава няма смисъл да започвам, пък да прекъсна, и пак наново...

Не искам да се записвам на плуване докато не приключа със курса защото предния път пропаднах защото бях започнала сто неща, сега искам да се съсредоточа върху шофирането, не искам после да мъкна дете или две деца по автобусите, абсурд!

Плуването ще почака за сега, остава да ходя пеша винаги когато мога...

Ако имате идеи и искате да разкажете собствен опит за това как да не се надебелее много през бременността, моля споделете! Ще съм безкрайно благодарна за всеки съвет!

3 коментара:

  1. Здрасти:) Аз макар че още не съм майка, а ще започна с опитите да ставам след 25тата си година, когато моя близка приятелка беше бременна, намери за полезни тези съвети : http://semeistvo.rozali.com/dnevnik-desi/p2905.html

    Това е точно за острият глад който се изпитва първите месеци от бременността.
    Също, тъй като тя ходеше и на работа почти до края, винаги носеше в себе си пликче с ядки /сурови за предпочитане, но може и печени/ и при внезапно огладняване посягаше предимно към тях. С не повече от 7-8 ядки веднага се усеща засищане /това и аз съм го пробвала/.
    Ползваше хубави мазнини като зехтин, ядеше риба. Вечеряше да речем само със суши /това като сме били на ресторант/.
    И разходки, супер много разходки.
    Качи 8 килограма за цялата бременност, а бебка се роди 3 кг точно. Прекрасни са и двете:)
    Най-добре е между другото да ти се изготви от първия ден на бременността диета ЛИЧНО за теб от лекар диетолог :) Аз самата смятам да направя същото, когато живот и здраве забременея :)

    Успех и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Сърдечни поздрави от 29 седмица, която започнах вчера :)!
    Нормалните ми килограми са 48, днес съм 60, което според лекарката ми било много добре, но аз се чувствам като тюлен! Всичко което си описала по-горе вече го минах, към 3-4 месец се скъсвах да повръщам и напълнявах бавно. Но след 25 седмица нещата излязоха извън контрол, апетита ми е огромен! Моето решение е следното - драконовски контрол какво консумирам, но не и кога и колко. Като огладнея - ям и толкова. И ти си забелязала, че налиташ на здравословни неща, което е супер. Аз напълно зачеркнах от супермаркета готовите сладкиши (ако искам кекс си го пека сама и го изяждам по-бавно), подсладени напитки, майонеза, кетчуп, готови сосове, консерви, пържено, месо въобще не ям от 18 години...И да ти кажа честно тоя режим ми върши работа, защото наистина имам повече енергия. А и многото килограми не са добре нито за нас нито за бебетата, увеличава се риска от диабет... Затова - контрол :)!

    ОтговорИзтриване
  3. Ари, благодаря за линка, имам нужда именно от това, да видя как други хора в това положение се справят и да взема пример. Ще имам нужда от много воля обаче...Дано успея да се задържа!
    Yo, успех и на теб с бременността :) Идеята ти е добра и явно ти действа добре.
    За мен... аз съм едра жена, и имам наднормено тегло по принцип и не мога да си позволя да качвам много килограми, максималното за мен е 9 килограма и наистина ще трябва да се стегна! Мисля наистина да поискам да ми изготвят специализирана диета...
    Благодаря момичета!

    ОтговорИзтриване