Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

неделя, 8 ноември 2009 г.

Не мога да не се похваля...


Не мога да не се похваля с това колко готин свекър имам! Днес жена ми отиде сама на селото да го види защото аз съм малко настинала заради ужасното време и исках да почивам.

Той милия ме чакал, бил ми приготвил Кардо...

Това е един зеленчук които обожавам. Не съм го виждала у нас за това не знам как се казва на български. Представлява едни зелени стебла които излизат от корена, които трябва да бъдат обелени бавно и внимателно и след това сварени. Много е трудоемко, скъпо и по тая причина се прави предимно по празниците. Късната есен и зима са сезона на това растение. Аз обожавам кардо!

Свекър ми е възрастен човек, 78 години, колкото и дядо ми всъщност, но приликите свършват до тук...

Сега когато Беатриз се върна ми каза, че видяла на календара му , че е заградил 29 декември и писал “рожден ден Виктория”... Цял ден е чистил кардото за мен, и после го е варил два часа, нарича ме “дъще” и се кани да разхожда внучетата...

Въпреки, че не винаги сме се разбирали кой знае колко добре с него, даже имахме един етап в които се бяхме сдърпали сериозно...Трябва да си изкривя душата много сериозно ако кажа, че вината е в него, поне не само...

Той всъщност е много добродушен. Възрастен човек е и си има разбиранията на хората от неговото време, но с мен винаги се е държал еднакво като с всяка друга снаха, общо сме три и с трите се държи еднакво. Винаги опитва да угоди, да каже добра дума....

Понякога досажда като всеки възрастен човек и понякога задушава, но винаги се старае да компенсира по неговия начин. Не е идеален, и аз не съм идеална, нито Беатриз, едва ли изобщо някъде има идеален човек... Но чувствам, че ме приема като част от фамилията, никога преди не съм изпитвала това, ничии родители не са ме третирали така, да не кажа точно обратното...

Сега се чувствам виновна, че съм се карала с него и, за слабото ми търпение към него когато е у нас...Надявам се тази година, както съм много по-добре психически от предните години да съм по-спокойна и да се разбираме с него във времето което ще бъде с нас. По принцип прекарва с нас два месеца през зимата. Два, с всеки от братята на жена ми и лятото живее сам на селото. Скоро идва времето да дойде у нас, дано имам спокойствие и не се карам с него, той определено не заслужава това!

2 коментара:

  1. Ама, това не е ли магарешки бодил? ;-)

    ОтговорИзтриване
  2. хаха, не не е. Впрочем може да се каже, че прилича на трън(http://www.navarraagraria.com/n164/arcardo.pdf), но е зеленчук които се култивира и те уверявам, че е много вкусно ако се приготви добре. До колкото разбрах, дори не е познато в цяла Испания а предимно в Наварра и Паис Баско. Но пък тук е част от празничните трапеци.

    ОтговорИзтриване