Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

събота, 3 октомври 2009 г.

Отговор на мнение

Днес получих следното мнение по предната тема, чийто отговор реших да сложа като отделна тема защото със сигурност и други хора биха задали такъв тип въпроси, въпреки, че след написаното до тук изглежда доста тъпо, да ми се задават още такива въпроси...но хайде, за последно!

Здравей, Виктория. Аз също искам да ви пожелая успех и дано всичко мине по вода.

Имам няколко въпроса. Дай Боже всичко да мине добре, да забременееш и да родиш здраво и красиво детенце... но искам да те попитам мислила ли си, когато това дете порастне и започне да задава въпроси... Мамо, аз откъде съм се появил/а? А как си ме създала? А какво е любов? Кой е моят татко? Защо другите деца си имат татко, а аз си нямам? Защо моят татко не ме обича и не иска да знае, че съществувам? А ти защо не обичаш моят татко?...

Просто съм сигурен, че на определен етап от живота на това дете (или когато стане възрастне и самоосъзнат човек) тези въпроси ще изникнат. И всъщност как се живее с идеята, че генетичният ти родител (единя от двамата) този, чиято кръв тече във вените, този от когото си наследил сините (или кафевите или черните) очи, този който просто е решил да участва в някакъв експеримент и да запази анонимността си (сама казваш, че само в екстремни случай се разкрива личността на донора) те е оставил на произвола на съдбата, без да го е грижа кой си, какъв си, какви емоции изпитваш, какви желания и мечти имаш. Този, който трябва да е до теб и да те подкрепя във всеки един труден момент и да сподели всеки щастлив миг, защото те е създал с любов. Как се живее с мисълта, че някой просто те е изпразнил в пласмасова чашка и я е подхвърлил на произвола?

Не се съмнявам в способностите ти, както и тези на съпругата ти, че можете и желаете да създадете и отлгедате един прекрасен човек. Но винаги ми е било интересно как този човек ще се възприема и как ще приеме факта, че не е създаден като другите. Че е плод на успешен експеримент и че хората, чиито гени носи дори не подозират за съществуването му.

Силно се надявам да се позаинтересоваш и да откриеш някой, който е бил създаден чрез инсеминация и който не познава биологиния си родител, за да чуем неговата гледна точка по тези въпроси. Смятам, че това би помогнало, както на теб, така и на човека, когото би родила.



Скъпи трол, благодаря ти за пожеланията!
Виждам, че си притеснен за това как ще възпитаваме детето ни ние с жена ми и бързам
да те успокоя, че ако всичко се развие добре и успеем да имаме дете с жена ми, то ще си има двама родители: нас двете, и ще знае какво е любов, защото ще расте в едно семейство където родители се обичат и никога няма да мисли, че е единия му родител го е изоставил, защото и двамата родители на нашето дете ще бъдат до него винаги. Двамата родители в случая сме аз и жена ми, ако не си разбрал...Защо се съмняваш, че ние няма да можем да покажем на детето какво е любов? Вярваш ли наистина, че само хетеросексуалните семейства се обичат? Вярваш ли, че няма да кажа на детето ни, как СМЕ го създали, защото го създаваме двете, не само аз, а ще измислям тъпи извинения , едва ли не сме направили някакво престъпление...Или експеримент както го наричаш ти. Инсеминацията не е експеримент , прилага се от много години, все успешно, както при хомосексуални двойки, така и при самотни родители и разбира се хетеросексуални, даже предимно... Да, предимно при хетеросексуални двойки, макар, че на теб не би ти хрумнало да оспорваш бащинството на мъж чиято жена е забременяла чрез изкуствено осеменяване примерно защото той има някакви наследствени болести или просто сперматозоидите му не са витални и трябва да прибегнат до ползване на донор. Или пък майчинството на жена, която няма витални яицеклетки и ползват донорски...Не би ти хрумнало да кажеш, че детето ще се чувства изоставено от единия си генетичен родител...Впрочем казва се донор, не родител, нито татко...На донорите няма за какво да им е жал за някои които не познават и нямат връзка с него, никаква връзка. Донор не е равно на родител! Родителя е този които те отглежда и на които му е жал за тебе, на които дължиш сините или зелените си очи, независимо дали са негови гени, защото ако не е родителя и тебе няма да те има, защото едно дете не съществува благодарение на донора а благодарение на родителя...Както и нашето дете ако дойде и ако имаме късмета да живее с нас, то ще бъде благодарение на мен и жена ми, които сме го създали , чакали сме го, приготвяли сме къщата си за неговото идване, животите си и сърцата си за да има място за него... не на донора на които му е платено да си направи една... и точка. Донора е един човек които по една или друга причина е решил да даде нещо от себе си, било то кръв, орган или част от орган, и разбира се генетичен материал...Хората които получаваме този материал искаме да мислим, че донорите са били подтикнати от хуманни мотиви, но дори да са го направили само за пари, защото им се заплаща за услугата, пак вършат добро давайки шанс на други хора да живеят в случаи, че се дарява кръв или органи или да имат дете когато става дума за сперма или яицеклетки.
Ако искаш да разбереш, как се чувстват децата на хомосексуалните двойки можеш да четеш в предните теми има една статия която съм превела специално за целта...

7 коментара:

  1. Явно си прочела нещо, което не съм написал. В интерес на истината по никакъв начин не съм поставял под съмнение способността на теб и на жена ти да отгледаждате деца (независимо дали са генетично ваши, дали са осиновени). И да родител е този, който отглежда детето, без съмнение.

    И за разлика от теб аз виждам огромни разлики в донорството на органи и в донорството на генетичен материал (имаме различни светогледи какво да се направи). Мисля, че съм обяснил много точно защо. Защото донорството на органи не води до появата на нов човек, докато донорството на генетичен материал има за резултат именно това. Човек, който се превръща в личност, която носи генетичния материал на донора. Въпросът ми е как тази личност възприема себе си и начинът, по който е създадена. Интересна ми е и мотивацията на онези хора, донорите на генетичен материал, които съвсем доброволно бягат от отговорността да възпитават и отглеждат децата носещи тяхните гени.

    Постави се на мястото на едни човек създаден по този начин, чрез инсеминация. Започни да си задаваш въпросите, които той би си задал. Как би се почувствала ако знаеш, че човекът чиите гени носиш се е отказал от отговорността да те отгледа, да те възпита, да ти бъде родител заради 100 евро (или колкото им плащат на донорите). Как ще се почувстваш ако знаеш, че този човек чиито гени носиш не иска дори да знае за съществуването ти.

    Лично за мен донорите са като родители, които са изоставили децата си. Като родител вярвам, че аз съм единственият, който може да даде най-доброто на собствените ми деца. Всеки един донор обаче дарявайки генетичен материал се отказва именно от тази отговорност, да даде най-доброто на човека, който би се появил от него самия. Мисля си, че и твоето дете би си задавало същите въпроси някой ден. Защо генетичния ми родител не е искал да ми даде най-доброто? Защо е избрал да избяга от отговорност? Защо е предпочел да ме създаде без да знае за съществуването ми.

    Въпросът тук изобщо не е дали хетеросексуална или хомосексуална двойка отглежда детето. Въпросът е, че дори да му дадете цялата любов на света, в него може да съществува онова чувство за изоставеност, за пренебрежение от човека, чиито гени носи това дете.

    Пак казвам, интересува ме по-скоро гледната точка на детето, не на родителя. И пак бих те посъветвала, потърси хора, които са създадени чрез инсеминация и не познават генетичните си родители.

    А на теб бих ти задала следния въпрос. Какво ти пречи да намериш баща на детето си? Баща, който това дете да познава, да знае, че въпреки всичко неговия истински генетичен родител все пак го обича, иска да го познава и помага да получи всичко от което има нужда. Прочетох поста ти за деца отгледани от хомесексуални родители и останах с впечатлението, че трима родители са по-добре от двама.

    ОтговорИзтриване
  2. Аз съм хетеросексуална, омъжена жена, очакваща първото с бебе. Мисълта, че детето ми ще расте и сред деца, отгледани в хомосексуални семейства ИЗОБЩО не ме притеснява. За мен е хиляди пъти по-важно средата ни в бъдеще да има по-малко хора, които заплашват свободата на другите със собствената си претенция за правилност. Естествено е детето ми да пита защо някой има две майки и е моя отговорност да обясня с подобаващи думи и респект, че това е нормално. Всяко семейство, отглеждащо детето си с с обич и грижа е нормално. Ненормално е да дискриминираш, да нараняваш, нагрубяваш, да рушиш, да крадеш, да убиваш - ей това е моята представа за неномалност, драги Трол.
    Успех, Виктория!

    ОтговорИзтриване
  3. Така ми се пада на мен като се захващам да убеждавам някои които няма никакво намерение да разбере това което му се говори!

    Ти скъпи трол си тъпчеш на твоето и изобщо даже не опитваш да разбереш какво ти говоря!

    Как да няма значени дали хомосексуално или хетеросексуално семейство ще има дете чрез изкуствено осеменяване, като мога да заложа каквото искаш, че на тебе, дето си защитник на "гените", на теб никога не би ти хрумнало да предложиш на хетеросексуално семейство да си вземат трети родител защото три е по-добре от две или нещо подобно!

    Не мисля, че да дариш генетичен материал е бягане от отговорност, нито, че един донор е най-добрия възможен родител за едно дете, от това на дали има по-голяма глупост!!! Както вече казах отговорност към детето имат родителите не донорите!

    Не знам защо другите хора даряват генетичен материал, знам аз защо бих дарила. Когато обсъждахме възможността за in-витро, ми предложиха да оставя оставащите аицеклетки в случай, че останеха разбира се, оплодени или не за дарение и ние с жена ми веднага казахме, че да. Ако бяхме предприели този път бих го направила и защо не? И никога и през ум не би ми минало, че това са мои деца нито че имам нещо общо с тях , нито, че съм ги изоставила! За това и никога не бих искала да знам какво става с въпросните яйцеклетки. За мен те биха имали същата стойност като хилядите които съм загубила до сега и изтичат всеки месец с циклите, и предполагам че за мъжете донори е същото. Анонимността на доносрството е нещо много важно защото чувствата към едно дете се появяват, когато го видиш и приемеш за свое, без значение дали носи твои гени или не.
    За това едно дете е важно за родителите си, които го създават, чакат и отглеждат...Виждайки как разсъждаваш ти, благодаря на бога , че има закон които да ограничава достъпа на донорите до семействата!!!

    Идеята ти да намерим "баща" на детето си , би била смешна ако не беше толкова обидна...
    Държа да ти кажа, че ако ние с жена ми искаме да вкараме едно дете животите си, то НЕ означава, че искаме да вкараме някои мъж в животите си, нито в живота на НАШЕТО дете!!!

    Казваш, че детето ни някой ден може да ми задава въпроси като тези които ти задаваш...Дано не, това ще означава, че сме сме се справили много зле като майки и резултата от това което сме създали едва ли ще ме кара да се гордея много...

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря Анонимна :) И аз ти желая успех на теб! Да сте живи здрави ти и бебето ти, сигурна съм, че ще отгледаш добри деца, де да имаше повече хора които разсъждават така... Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Добре спирам да пиша и се извинявам ако съм обидил теби или някой друг от читателите на блога.

    И все пак бих ти препоръчал да се поинтересуваш и ако е възможно да се свържеш с хора, които не познават генетичните си родители, за да разбереш тяхната гледна точка. Все пак не забравяй, че ти ще си майка именно на такъв човек.

    Още веднъж ти желая успех в начинанието.

    ОтговорИзтриване
  6. аз съм отгледана в средностатистическо хетеросексуално семейство пълно с нелюбов,скандали и незаинтересованост към чувствата на другия. когато бях на 12 чух от майка ми, че ако баща ми не се бил оженил за нея, щяла да ме остави в дом и други подобни. искам да попитам горния трол знае ли аз какви въпроси съм си задавала в този момент? щях да съм сто пъти по-щастлива ако имах две майки или двама бащи, за които знам, че са обърнали света, за да ме има мен и да бъда тяхно дете - плод на желанието им за семейство. ако имах възможност за такъв избор, бих си избрала родители като вас, но вече е късно да ме осиновите:) става ми гадно като чета коментари като горния. ако да имаш две майки излиза от общоприетото определение за "нормално семейство", то моето беше ужасно "нормално" - с майка, баща, скандали, насилие и незачитане на другия. не, благодаря.добрият родител се определя не от пола, а от това дали детето му се чувства добре с него. стана дълго, извинете. иначе, стискам ви палци, момичета, и съм убедена , че ще успеете. да имате дете и да бъдете добри родители.

    ОтговорИзтриване
  7. Много ти благодаря за подкрепата! Съжалявам, че си имала такова детство, дано вече си преминала този етап и да си една щастлива млада жена. Поздрав!

    ОтговорИзтриване